Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Bekijk onze privacy policy en cookie pagina. SLUITEN
SEO voor webshops in 2020

SEO voor webshops in 2020

De SEO-wereld staat niet stil. SEO voor webshops wordt in 2020 nog belangrijker. Met het algoritme van Google dat steeds geavanceerder wordt heeft Google als hoofddoel het verbeteren van de ervaring voor haar gebruikers. In dit artikel wordt SEO onder de loep genomen. Waarom zou je goed moeten inzetten op een solide SEO-strategie en niet te veel op advertenties bouwen?

SEO voor webshops betekent kwalitatieve content 

Het begint allemaal met sterke content; dan moet je niet denken aan het verfijndere knip en plakwerk, maar juist aan content dat vertrouwen en autoriteit uitstraalt. Google optimaliseert het algoritme continu ten einde content en websites beter te kunnen matchen met zoekresultaten. Het is daarom van belang dat je inzet op goede, organische content - het liefst iets dat inspireert, informeert of overtuigt.

Het is belangrijk dat wat je aanbiedt op je website aansluit bij de wensen van de bezoeker. Probeer de gaten te vullen door je data te analyseren met tools als Google Analytics of Keyword Planners. Zo kun je erachter komen op welke zoekopdrachten je nog geen antwoord hebt.

search engine optimization

Linkbuilding als springplank 

Goede content is het halve werk. Je kunt bijvoorbeeld een blog implementeren op je website waar relevante artikelen worden gepubliceerd. Aangezien Linkbuilding voor tenminste 50% jouw positie in Google bepaalt, is het een cruciale SEO optimalisatie techniek.

Je bouwt autoriteit op door middel van backlinks. Waar het vroeger nog kwantiteit boven kwaliteit was ligt de focus vandaag de dag sterk op kwaliteit. Shortcuts die vroeger werkten door aanvragen op startpagina’s en andere gidsen hebben hun kracht verloren. Het doel is een betrouwbaar linkprofiel opbouwen. Het is goed om rekening te houden met de volgende begrippen: 

Dit geeft inzicht in de onderwerpen die relevant zijn voor je webshop. Als je een webshop hebt met keukenartikelen wil je backlinks van websites die daar vergelijkbaar mee zijn, zoals blogs die schrijven over recepten.

  • Deze term duidt de betrouwbaarheid van je linkprofiel aan. Hoe hoger de trust flow, hoe beter.

  • Deze score is het resultaat van de hoeveelheid links in combinatie met de betrouwbaarheid ervan. Als de citation flow en linkflow (ongeveer) hetzelfde zijn dan doe je iets goed.

  • Dit geeft inzicht in de onderwerpen die relevant zijn voor je webshop. Als je een webshop hebt met keukenartikelen wil je backlinks van websites die daar vergelijkbaar mee zijn, zoals blogs die schrijven over recepten.

Guestblogging kan ook een goede manier zijn om autoriteit op te bouwen. Je kunt als gastauteur artikelen plaatsen op andere websites die verwijzen naar jouw website. Hoe meer domeinen naar jouw website verwijzen, hoe beter je linkprofiel.

Sleutelen onder de motorkap

Webshops staan niet stil en Google wilt het liefst dat alle webshops meegaan met de nieuwste ontwikkelingen. Hierbij speelt SEO optimalisatie een belangrijke rol. Het technische aspect is essentieel, of je nu een simpele WordPress blog beheert of een uitgebreide webwinkel. Waar moet je dan aan denken?

Steeds meer bezoekers vinden hun weg naar je webshop op mobiele apparaten, zorg dus voor een responsive weergave. Voor zowel de web als de -mobiele website is snelheid doorslaggevend. Hoe sneller je webshop, hoe beter de gebruikerservaring. Een langzame webshop nodigt niet uit tot verdere navigatie.

Een beveiligde HTTPS verbinding is vandaag de dag de norm voor webshops. Je kunt tegenwoordig al voor een paar tientjes per jaar een goed SSL-certificaat aanschaffen via je webhosting bedrijf.

Webshops in Google

Maak jij al gebruik van rich snippets?

Als laatste zijn rich snippets niet onbelangrijk. Dit zijn normale zoekresultaten met extra weergegeven informatie. Deze informatie wordt gehaald uit de HTML pagina’s en kunnen bijvoorbeeld reviews, productinformatie of verwijzingen bevatten.

Normale snippets laten drie componenten zien: de titel-tag, de meta-omschrijving en de URL. Een rich snippet is aantrekkelijker om op te klikken, omdat ze Google-gebruikers als het ware van een mooie preview voorzien.

SEO voor webshops in 2020: nieuwe ontwikkelingen

SEO voor webshops is in constante ontwikkeling en om altijd een stap vooruit te denken is het verstandig om mee te gaan met de huidige trends. In 2020 komt de focus meer te liggen op technische SEO en Linkbuilding. De kern is kwalitatieve content en de brug naar consumenten zijn de backlinks. Hoe relevanter de backlinks, hoe beter. Sla je slag met deze tips voor de ultieme optimalisatie in 2020.

reacties op “SEO voor webshops in 2020

izfLUtdSjg

Door izfLUtdSjg op 25-01-2020

jDtXYNMAlKWqL
avCxymnOtokf

Door avCxymnOtokf op 25-01-2020

hTYJtyMPHNeF
WDgkotnr

Door WDgkotnr op 22-01-2020

mOlXcyfhDTgWuA




Plaats een reactie