Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Bekijk onze privacy policy en cookie pagina. SLUITEN

Bereken je marge!

Oké, je hebt een product en je weet je inkoopwaarde. Maar wat ga jij berekenen aan de klant? Houdt met een aantal dingen rekening, zoals kosten voor inkoop, de btw, de belastingen, verzendkosten, verpakkingsmateriaal, je werktijd en ook nog eens retouren… Wat voor marge moet je berekenen, en hoe kom je op een goede prijs.

Het is niet heel gek dat je een inkoopprijs wel 3 tot 10 keer over de kop gaan, dit is natuurlijk afhankelijk van het product en de concurrentie.  Je kan bijvoorbeeld ook de kosten voor de verpakking en verzending opnemen in de marge.

Regelmatig je marges evalueren is geen overbodige luxe, dit doordat er nogal eens wijzingen in de inkoopprijs voorkomen. Hierdoor behoud jij een duidelijk inzicht in je marges.


Relevante vragen:
- Waarom zou je een SSL certificaat beveiliging willen?
- Webshop starten
- Wanneer moet ik betalen voor mijn webshop?
- Winkelnaam voor mijn webshop
- Kan ik direct starten met verkopen in mijn webshop?