Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Bekijk onze privacy policy en cookie pagina. SLUITEN
Verpakken en ompakken van producten: je hoeft niet alles zelf te doen

Verpakken en ompakken van producten: je hoeft niet alles zelf te doen

Als eigenaar van een webshop komt er veel op je af. Heel veel dingen zijn leuk en er zijn een aantal dingen waar je heel goed in bent. Na verloop van tijd moet je een aantal keuzes maken. Welke dingen blijf je zelf doen? Neem je medewerkers aan die je gaan helpen bij het laten groeien van de onderneming? Of kies je ervoor om een samenwerking aan te gaan met externe partners? Als je kijkt naar handel en logistiek en het verpakken en ompakken van producten, dan kan dat best wel een intensief werkje zijn zodra het aantal orders toeneemt.

Wat houdt verpakken en ompakken precies in?

Het verpakken van een product betekent simpelweg dat je een product (het juiste product) in een doos of een andere verpakking, zoals een zakje, stopt om het vervolgens veilig te kunnen versturen.

Ompakken is het aanpassen van die verpakking. Denk bijvoorbeeld aan het verdelen van een grote doos met 100 artikelen in kleinere pakketjes, of aan het samenvoegen van een shampoo met een gratis conditioner in één speciale actieverpakking. 

Je kunt het ook uitbesteden aan een verpakkingsbedrijf

Veel bedrijven voelen de druk om dit allemaal zelf te doen, maar dat hoeft helemaal niet. Het is vaak veel slimmer en makkelijker om een gespecialiseerd bedrijf in te huren om dit werk te doen. Zo bespaar je geld, omdat je geen dure machines hoeft te kopen en geen extra personeel in dienst hoeft te nemen. Ook houd je meer tijd over voor de échte groei van je bedrijf: nieuwe producten ontwikkelen of de verkoop stimuleren.

Deze gespecialiseerde verpakkingsbedrijven zijn experts in hun vak, waardoor ze het werk vaak sneller en beter doen. Het kan zelfs kostbaarder zijn om het zelf te doen, omdat jij je bezig kan houden met andere dingen die je meer opleveren. Efficiënt én effectief werken, zo ben je steeds weer bezig met het optimaliseren binnen de processen van je bedrijf.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? Kijk dan eens op de website van Handmatig Verpakken. Zij adviseren je niet alleen over de mogelijkheden, maar kunnen ook het versturen van de producten voor je uit handen nemen, zolang het om brievenbuspost gaat.

reacties op “Verpakken en ompakken van producten: je hoeft niet alles zelf te doen





Plaats een reactie