Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Bekijk onze privacy policy en cookie pagina. SLUITEN
 Waarom kortingscodes geven?

Waarom kortingscodes geven?

 

 

Kortingscodes, de ene webshop geeft de ene naar de andere weg, en de andere webshop doet het nooit. Trek je er nou echt klanten mee? Is het weggegooid geld? Heeft een kortingscode echt nut? En is het nou echt nodig? Dit zijn vragen die iedereen zich wel eens afvraagt. In deze blog ga ik al deze onderwerpen behandelen. Dus lees snel verder!

Klanten trekken
Door korting te geven kan je nieuwe klanten trekken. Als een consument online iets wil bestellen, gaan ze de prijzen van verschillende webshops vergelijken. Maar als jij nou de enige bent met een kortingscode, is de keuze van de consument snel gemaakt. Hoe goedkoper, hoe beter natuurlijk!
Ook heeft een kortingscode het voordeel dat je kan inzien hoe vaak het gebruikt is. Hierdoor weet je of het werkt voor jouw doelgroep en kom je erachter of klanten je prijzen te hoog vinden. Als klanten alleen maar producten bij jou kopen als er een kortingscode is, dan weet je dat klanten je prijzen te hoog vinden. Als je je kortingscode op een bepaalde pagina zet, dan kan je via Google Analytics achterhalen welke doelgroep voornamelijk de code gebruikt.

Is het weggegooid geld?
Als je teveel of te vaak korting gaat geven kan je verlies gaan draaien, dat is natuurlijk niet te bedoeling. Dan is het weggegooid geld. Als consumenten eenmaal wat in het winkelmandje hebben, gaan ze vaak nog verder kijken en meer bestellen dan dat ze in eerste instantie van plan waren. Dit komt omdat het goedkoper is, en Nederlanders houden nou eenmaal van goedkoop ;). Dus is het weggegooid geld? Nee, zeker niet.

Is korting nou echt goed voor je bedrijf

Is korting geven echt nodig?
Als jouw doel van een kortingscode, klanten werven is, dan vraag je jezelf waarschijnlijk af of korting geven echt nodig is. Nee, dat is niet persé nodig. Hier volgen een paar tips waarmee je ook klanten kan werven:

  • Actiever zijn op sociale media;
  • Je producten op je website op een andere plek zetten;
  • Bepaalde producten in een speciaal daglicht zetten;
  • Nieuwsbrief versturen.

Dus met een kortingscode kan je (nieuwe) klanten trekken, je kan er extra mee verdienen en je kan inzien hoe vaak de code gebruikt wordt.

Geef jij veel korting weg aan je klanten? En werkt het voor jou? Laat het ons weten in de reacties!

Levert kortingscodes ook geld op

 

reacties op “ Waarom kortingscodes geven?





Plaats een reactie