Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Bekijk onze privacy policy en cookie pagina. SLUITEN
Zoekmachineoptimalisatie voor je webshop

Zoekmachineoptimalisatie voor je webshop

De zoekmachineoptimalisatie van je webshop begint al bij het registreren van een domeinnaam. Het kan slim zijn om je product of een productcategorie in de domeinnaam van je webwinkel te verwerken, om zo beter te scoren op deze zoekterm. Daarbij is het verstandig om voor een .nl-domeinnaam te kiezen, wanneer je in Nederland actief zal zijn. Voor Belgische bedrijven is een .be-domeinnaam de interessantste keuze, terwijl internationale bedrijven voor een .com-domeinnaam zullen kiezen. Dergelijke domeinnamen scoren doorgaans beter dan een .org-, een .net-, of bijvoorbeeld een .nu-domeinnaam. Er zijn verschillende partijen die domeinnamen aanbieden. Je kunt de domeinnaam hierbij direct combineren met een hostingpakket.

Een besturingssysteem kiezen voor je webwinkel

Het uitkiezen van een besturingssysteem kan belangrijker zijn dan je denkt. Het zorgt er niet alleen voor dat je webwinkel goed werkt maar draagt ook bij de vindbaarheid van de webshop. Daarnaast zal je ook moeten letten op de snelheid van je webshop. De snelheid is tegenwoordig namelijk een rankingfactor voor zoekmachines. Een webshop van www.gratiswebshopbeginnen.nl voldoet aan de laatste SEO richtlijnen. Een webshop via dit systeem zal grote kans hebben om succesvol te scoren in zoekmachines waardoor er veel bezoekers naar je website zullen komen.

Vul je webwinkel met producten en omschrijvingen

Nu de eerste stappen gezet zijn in het opzetten van je eigen webwinkel, kun je de website vullen met een groot aantal producten. Het is verstandig om ieder product van een unieke productomschrijving te voorzien. Dergelijke omschrijvingen kopiëren van andere aanbieders wordt sterk afgeraden. Niet alleen is het effect hiervan minimaal, ook is het niet toegestaan om productomschrijvingen te kopiëren. Je kunt de omschrijvingen zelf uitwerken, of hier een tekstbureau voor inschakelen. Bovenal is het belangrijk dat de productomschrijving duidelijk beschrijft wat een consument met het product kan en waarom deze het product zou moeten kopen. Zo dragen productomschrijvingen niet alleen bij aan de SEO van je webwinkel, maar ook aan de conversie hiervan.

Start een blog op je webwinkel

Een andere manier om je posities in de zoekresultaten te kunnen verbeteren, is het starten van een blog op je website. Met een blog kun je op een simpele manier nieuwe content aan je webwinkel toe blijven voegen. Daarbij kan de blog voor klanten een reden zijn om nog eens terug te keren naar je webwinkel. Voordat je begint met het uitwerken van blogberichten, kan het slim zijn om een plan op te stellen. Voer bijvoorbeeld vooraf een zoekwoordenonderzoek uit, om te kijken welke zoekwoorden interessant kunnen zijn voor de producten die je aanbiedt. Let hierbij ook op de concurrentie op bepaalde zoekwoorden! Er zijn op internet diverse tools te vinden, die je kunnen helpen bij het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek.

Maak gebruik van online adverteren

Om je webshop een extra boost te geven, kan je ervoor kiezen om online te adverteren. Zoekmachine optimalisatie kan al een grote bijdragen leveren aan positie van je webshop in Google. Maar, door gebruik te maken van online advertenties kunnen er ineens 1000+ bezoekers meer op je webshop komen. Als je zelf geen verstand hebt van online advertenties kan je een online marketing bureau inhuren. Samen met het bureau stel je een doel op en bespreek je het budget. Het is belangrijk dat de advertentie terecht komt bij de juiste doelgroep anders heeft het geen nut om te adverteren. Bedenk alvast voor jezelf op welk platform je wil adverteren, dit kan bij Google zijn of via affiliate marketing op een website. Online adverteren hoeft niet continue, zoekmachine optimalisatie wel. Je zal gelijk merken dat het aantal bezoekers afneemt wanneer er niet voldoende aandacht wordt besteed aan zoekmachine optimalisatie. Een combinatie van beide kan zorgen voor extra bezoekers, dus extra omzet.

reacties op “Zoekmachineoptimalisatie voor je webshop

nTELtsmvucfwebd

Door nTELtsmvucfwebd op 27-11-2019

zUWMcFQxdIN
CfXjptzrQl

Door CfXjptzrQl op 16-11-2019

KkhGvCiHW




Plaats een reactie