Facebook Retargeting Pixel: Een Noodzaak Voor Omzetgroei

Facebook Retargeting Pixel: Een Noodzaak Voor Omzetgroei

Ben jij al bezig om je webwinkel omzet te groeien? En ook al druk geweest met Facebook advertenties? Mooi, dan hoop ik ook dat je actief gebruik maakt van de Facebook retargeting pixel, anders laat je ontzettend veel omzet liggen!

webshoppromotie

Wat Is Facebook Retargeting?

Is het je wel eens opgevallen dat je nádat je in een webwinkel hebt rondgekeken je constant wordt achtervolgd door advertenties van diezelfde webshop? Je bent zeker niet de enige, want dit is namelijk een slimme online marketing techniek om bezoekers om te zetten in klanten.

Retargeting maakt het mogelijk om websitebezoekers die een bepaalde pagina hebben bezocht, opnieuw te bereiken via advertenties op platformen van derden. Dit gebeurt door het installeren van een cookie (met specifieke informatie over de pagina die bezocht is) op de computer van de betreffende bezoeker.

Uiteraard is Facebook één van de belangrijkste spelers rondom deze vorm van adverteren, omdat het de plek is waar een enorm deel van de Nederlandse bevolking graag vertoefd.

facebook retargeting
(Bron)

De Facebook Pixel

Facebook maakt het mogelijk voor ondernemers om een zogenoemde pixel te installeren op bepaalde pagina’s van hun website. Dit is het middel waarmee de retargeting campagne in werking kan worden gezet. De optimalisatie van conversies wordt hiermee een peuleschil!

Bijkomend voordeel is dat het tonen van retargeting-ads is veelal goedkoper dan gewone Facebook advertenties. En uiteraard zijn het mensen die eerder interesse in jouw merk én jouw producten hebben getoond. Het is dus enorm efficient om gebruik te maken van deze advertentiemethode.

Een Facebook Pixel Installeren Op Je Webshop

De installatie van een retargeting pixel is heel gemakkelijk. Het is gewoon een kwestie van een stukje code plaatsen op de pagina die je wil ‘retargeten’. Dit kan in de code in header worden geplaatst. 

Natuurlijk is het verstandig om voor elke unieke productgroep een eigen advertentiecampagne op te zetten, waardoor de advertentietypen nóg relevanter zullen worden. Je zult snel zien dat met een relatief kleine investering in FB ads je al een heel eind komt met het verhogen van de omzet van je webwinkel.

De enorm specifieke datasets over mensen die gebruik maken van het sociale netwerk helpen je bovendien beter te bepalen wát nu eigenlijk je échte doelgroep is. Hiermee kan je vervolgens je voordeel doen bij de ‘gewone’ advertentiecampagnes vanaf je bedrijfs- of merk pagina.

Laat Dit Niet Wachten!

Het is voor je portemonnee zeer verstandig om direct van start te gaan met de informatie die je tot je hebt genomen in dit artikel. De kracht van retargeted advertenties kan zeker niet worden onderschat. Het bijkomende voordeel dat het tonen van dit type ads ook nog eens goedkoper is, maar het eigenlijk allemaal te mooi om waard te zijn.

Heb je nog brandende vragen over pixels of slimme adverntiemethoden? Laat gerust een reactie achter in de comments hieronder, dan gaan we ons best doen deze voor je te beantwoorden.

reacties op “Facebook Retargeting Pixel: Een Noodzaak Voor Omzetgroei





Plaats een reactie