Hoe krijg ik een chat functie op mijn webshop?

Een live chat op je webshop is heel handig voor je klanten. De klanten kunnen direct hun vragen aan je stellen wanneer ze tegen bepaalde vragen of problemen aanlopen tijdens het online ‘shoppen’.

De klant zal hierdoor niet eraan denken om verder te zoeken, maar zal door de chat direct antwoord ontvangen en ook eerder overgaan tot koop.

Wat voor voordelen geeft een live chat op je webshop?

  • Klant zal sneller bestellen, doordat deze persoonlijk geholpen wordt
  • Klanten voelen zich vertrouwd omdat er een back up (persoonlijke chat benadering) is
  • Minder winkelwagenverlaters
  • Het maakt je webshop toegankelijker
  • Cross- en up-selling
  • Chat neemt een drempel weg
  • Voor meer tips neem een kijkje op onze livechat blog

 

Hoe krijg ik een chat op mijn webshop?

Een chat op je webshop draait los van je webshop. Voor het beheren en functioneren van een chat ben je wat online webruimte nodig. Deze ruimte noemen wij ‘hosting’. Je kan de chat aanvragen via lbmedia.nl


Deze webruimte bieden bij aan voor €30,00 per jaar. Heb je een SSL op je webshop, is het wel noodzakelijk ook een SSL op je chat te nemen. Dit omdat de chat het anders niet werkt.

Wil je gebruik maken van een chat servers van buiten gratiswebshopbeginnen.nl? Dat kan, maar houdt dan rekening met extra kosten die een andere partij rekenen.


Relevante vragen:
- Hoe kunnen de artikelen uit mijn winkelwagen soms verdwijnen?
- Wat betekenen de Undelivered Mail Returned to Sender mailtjes?
- Wat is iDeal?
- Wat zijn de voordelen van iDeal betaling?
- Wanneer krijg ik mijn geld van iDeal op mijn bankrekening?