Hoe stuur ik een status e-mail naar mijn klanten?

Wanneer je een order hebt ingepakt, en je deze klaar hebt liggen om te verzenden wil je de klant hiervan op de hoogte brengen. Dit kan je doen door de klant een status mail te sturen.

Ga op de beheerpagina naar orders -> verkooporders.


 

Je komt dan op de verkooporders pagina overzicht. Hier kan je de gewenste order aanklikken waarvan je de orderstatus wil verzenden. Bijvoorbeeld in dit geval verkooporder: 88888834. Klik deze order aan.


 

Zorg dat de order de juiste status heeft (in dit geval moeten we de status aanpassen van in behandeling naar verzonden), en klik vervolgens op status mail verzenden.


 

Je krijgt dan een pop up van de (standaard) mail hoe je die hebt ingesteld bij status mails (hier later meer over). Hier kan je de e-mail eventueel nog aanpassen en ervoor kiezen om eventueel een PDF factuur mee te sturen. Ben je klaar, kies dan versturen en de status mail zal worden verzonden naar de klant.


 


Relevante vragen:
- Het genereren van PDF-facturen werkt niet
- Waar kan ik een picklijst uitprinten van mijn verkooporders?
- Hoe kan ik de orderstatus van meerdere orders tegelijk wijzigen?
- Kan ik zoeken tussen al mijn webshop verkooporders?
- Hoe wijzig ik het verzend of factuuradres van een verkooporder?