Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Bekijk onze privacy policy en cookie pagina. SLUITEN
Het belang van bloggen voor jouw webshop

Het belang van bloggen voor jouw webshop

Om goed vindbaar te zijn in Google kan je twee dingen doen. Door middel van betaalde advertenties
of door middel van zoekmachine optimalisatie. Wanneer je door zoekmachine optimalisatie hoog
staat heb je hier geen verdere kosten aan. Bij advertenties zal je per klik moeten blijven betalen.
Zoekmachine optimalisatie is dan ook een interessante mogelijkheid. Maar liefst 200 factoren
bepalen de positie van jouw webshop. Welke dat zijn? Het seo bureau in Amsterdam laat jou een
aantal factoren zien waar jij rekening mee moet houden voor een betere vindbaarheid. Een grote
factor is goede content: In dit artikel lees je daarom hoe je goede content voor je webshop schrijft.

Zo maak je bloggen zoekmachinevriendelijk

Bloggen is voor SEO (het optimaliseren van je website voor Google) super belangrijk. Ga alleen niet
zomaar wat schrijven, want anders schrijf je artikelen waar je potentiële bezoekers niet op zoeken.
Doe onderzoek naar waar je doelgroep naar zoekt. Gebruik hiervoor tools, denk bijvoorbeeld aan
Answerthepublic.com. Hou er wel rekening mee dat een blog geen verkapte advertentie is. Een blog
moet waardevol zijn voor de bezoekers.

Van essentieel belang is om linkjes toe te voegen. Google was de eerste zoekmachine die linkjes als
factor bepaalde voor de zoekresultaten. Een externe link is eigenlijk een aanbeveling naar jouw
pagina. Ook interne links, als ze waarde toevoegen aan de lezer, zijn super nuttig.
Heb je je blog geschreven? Zorg er dan voor dat je bezoekers naar je blog trekt. Deel de blog
bijvoorbeeld op social media, zet het bijvoorbeeld in je nieuwsbrief of zet de blog in je e-
mailhandtekening. Breng je blog dus onder de aandacht, want een van de rankingfactoren van
Google is het aantal bezoekers voor je artikel.

Een afbeelding zegt meer dan duizend woorden

Mensen zijn visueel ingesteld en reageren op onbewuste signalen. Plaats daarom boven je content
een afbeelding. Een goede afbeelding triggert de bezoeker om verder te lezen. Ook afbeeldingen
maken deel uit in de zoekresultaten. Zorg daarom dat je de afbeelding een titel en een alt tekst geeft.
Een alt tekst verschijnt op het scherm van de bezoeker wanneer de afbeelding niet geladen kan
worden. Niet alleen is dit gebruiksvriendelijker, ook is dit een signaal aan Google waar je artikel over
gaat.

Kies voor een goede URL structuur

Verder beveelt seo bureau Amsterdam aan om een goede URL structuur te creëren. Hierbij worden
URL’s bedoeld die logisch zijn ingedeeld en leesbaar zijn. Gebruik dus geen aparte codes of
leestekens.

 

Het belang van een goede titel

Een goede titel is ontzettend belangrijk voor SEO. Een titel moet opvallen, waardoor mensen erop
klikken. Gebruik bijvoorbeeld getallen in de titel, zoals “De top 5 vakantiebestemmingen van
Nederlanders van 2019”. Verder is het ook slim om woorden in je titel te zetten die mensen
nieuwsgierig maken, zoals “gratis” en “tips”.

Heb je een goede paginatitel geschreven? Vervolgens schrijf je een meta description. Dit is een
samenvatting van je artikel, waarbij je de lezer triggert om verder te lezen. Verklap dus niet alles!
Tot slot: misschien wel de belangrijkste tip: een blog schrijf je niet voor een zoekmachine, maar voor
je doelgroep. Maak het bijvoorbeeld gebruiksvriendelijk en beantwoord een prangende vraag van de
lezers.

reacties op “Het belang van bloggen voor jouw webshop

Matthijs

Door Matthijs op 08-09-2021

Interessant stuk! Ik ga hier zeker mee aan de slag voor de blogs van de online personeelsplanning systeem www.werktijden.nl




Plaats een reactie