Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Bekijk onze privacy policy en cookie pagina. SLUITEN
Meer bezoekers genereren in 2023? Zo doe je dat!

Meer bezoekers genereren in 2023? Zo doe je dat!

Een eigen website hebben is goed, maar met alleen een website kom je er niet. Je moet aan de slag! Of jij nu producten wil verkopen of meer leads wil genereren voor je bedrijf, je zult uiteindelijk een manier moeten vinden om je website zichtbaar te maken voor je doelgroep. Gelukkig zijn er tegenwoordig een hoop verschillende manieren om bezoekers te genereren naar je eigen website. Denk bijvoorbeeld aan Facebook advertenties, Google Ads of SEO. Het kan allemaal! 

Heb jij een eigen website, maar weet je niet goed hoe je jouw website zichtbaar maakt voor je doelgroep? We leggen je uit wat de opties zijn!

Bezoekers door online adverteren

Wil jij op de korte termijn veel bezoekers genereren? Dan is online adverteren een hele goede optie! Wanneer je aan de slag gaat met advertenties online, is het zaak dat je van te voren voor jezelf bepaald wat je kunt uitgeven aan de advertenties. Want advertenties leveren vaak snel resultaten op, maar kosten vaak ook wat. Zorg er dus voor dat je vooraf al hebt bepaald wat jouw maandelijkse budget zal zijn. Weet je niet zeker wat het juiste budget is voor de doelstellingen die jij hebt? Je kunt altijd een professional inschakelen. Een specialist weet vaak alle ins en outs van de verschillende platforms waar je op kunt adverteren. Waar jij misschien niet zal weten hoe bepaalde instellingen werken of hoe je op de juiste manier een campagne moet instellen, weet een professional dit vaak tot in de puntjes. Natuurlijk zijn er verschillende soorten platforms waar je op kunt adverteren. Benieuwd naar de meest gebruikte platforms? Lees vooral verder!

De verschillende soorten platforms waar je op kunt adverteren:

  • Facebook Advertenties: Het platform Facebook kennen we natuurlijk allemaal, maar ben je ook bekend met de Facebook Business Manager? Dit is de aparte omgeving die Meta biedt aan ondernemers. Hier kan men in duiken om eigen advertenties tot in de puntjes in te stellen.

  • TikTok advertenties: TikTok is een platform dat vrij nieuw is, maar ook hierop werken advertenties ontzettend goed. Wanneer je ervoor kiest om te adverteren op TikTok, is vooral belangrijk dat je korte en pakkende video’s weet te maken. 

  • Pinterest advertenties: Veel mensen vergeten dit platform, maar ook Pinterest is ontzettend krachtig als het gaat om advertenties. Pinterest is tegenwoordig niet alleen een platform waar foto’s, lijsten en tips op gedeeld kunnen worden. Als ondernemer kun je je producten ook aan de man brengen via Pinterest.

  • Google Ads: Iedereen maakt vrijwel elke dag gebruik van de zoekmachine Google. Veel bedrijven strijden dagelijks om bovenaan te staan in de zoekresultaten van Google. Dit kan niet alleen op en organische manier, maar ook door advertenties in te zetten. Op deze manier kun je op de korte toegang krijgen tot duizenden mensen.

Bezoekers op een organische manier

Betalen voor bezoekers is één manier om bezoekers te genereren naar je website, maar het is niet de enige manier. Je kunt namelijk ook bezoekers genereren op een organische manier. Bezoekers genereren op een organische manier is vooral handig wanneer je geen of weinig startkapitaal hebt om in advertenties te steken. Maar dat is niet alles. Bezoekers genereren naar je website op een organische manier is vooral een goede strategie voor de lange termijn. Als het gaat om de organische kanalen moet je in de beginfase vaak veel werk doen, maar zal het op de lange termijn nog zijn vruchten afwerpen. Kies je voor advertenties? Dan moet je continu tijd en geld investeren om er bezoekers uit te blijven halen. 

Er zijn verschillende organische kanalen waar je gebruik van kunt maken. We bespreken we er twee met je:

  • SEO uitbesteden: Net als bij Google Ads gaat het bij SEO om het verkrijgen van een zo hoog mogelijke positie in Google. Het verschil is dat je voor SEO dus niet betaald. Door aan de slag te gaan met de content, techniek en autoriteit van je website kun je een toppositie krijgen in Google. Hierdoor kun je een hoop extra bezoekers krijgen. Vooral als je dit doet met een professioneel SEO bureau.

  • Social media posts: Iedereen is tegenwoordig bekend met social media. Denk aan Facebook Ads, TikTok ads en meer. Adverteren op sociale media is niet de enige manier om gezien te worden en bezoekers te genereren. Vandaag de de loont het nog steeds om te connecten met je doelgroep door posts te plaatsen op verschillende kanalen.

Meer bezoekers via het internet

Meer bezoekers genereren kan op verschillende manieren. Zo kun je advertenties op het internet plaatsen, maar je kunt ook kiezen voor een organische manier. Denk bijvoorbeeld aan SEO, sociale media posts plaatsen, Facebook Ads Google Ads. Of je er nu voor kiest om gebruik te maken van advertenties om bezoekers te genereren naar je website of het juist op een organische manier wil doen. De mogelijkheden zijn eindeloos.

reacties op “Meer bezoekers genereren in 2023? Zo doe je dat!





Plaats een reactie