Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Bekijk onze privacy policy en cookie pagina. SLUITEN

Retouren en verzenden

Wanneer je bestellingen verzend, komen er ook altijd bestellingen retour. Zo werkt het helaas nu eenmaal. Denk hierbij na wanneer je voor een bepaalde verzendoptie kiest.

Zijn de retourkosten voor de klant, of zijn deze voor jou als verkoper? Deze keuze is belangrijk. Tegenwoordig is het gratis retourneren bij veel webshops een standaard en zal jij daarin ook mee gaan.

Je krijgt dan wel te maken met veel administratie werk, maar denk eraan dat een fijne klantenservice en afhandeling op de lange termijn zijn vruchten zal afwerpen.

Momenteel is het zo wanneer jij als verkoper gratis verzending aanbied, jij niet de retourkosten hoeft te betalen. Vraag jij verzendkosten, en de klant stuurt de gehele bestelling retour, dan zal je ook de gemaakte verzendkosten moeten vergoeden.

Deze regels kunnen nogal eens afwijken.


Relevante vragen:
- Veel buitenland verzendingen?
- Antwoordnummer een optie?