Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Bekijk onze privacy policy en cookie pagina. SLUITEN
SEO Stappenplan, 5 tips voor meer verkeer naar je webwinkel

SEO Stappenplan, 5 tips voor meer verkeer naar je webwinkel

Als webwinkel eigenaar ben je eigenlijk een ‘manusje van alles’. Een ding moet je goed aan denken en dat is dat je nog zo’n mooie webshop kan hebben met de meest fantastische producten. Als de klant je niet weet te vinden heb je er niets aan. Tijd om het SEO Stappenplan door te nemen zodat jij precies weet wat je moet doen. Een stappenplan voor “day to day” want zoekmachine optimalisatie voor je webwinkel is niet iets eenmaligs, dit moet je blijven doen.

SEO stappenplan webshop

Zorg er in elk geval voor dat de gehele website SEO is geoptimaliseerd en dat alle productpagina’s goed zijn ingericht met:

 

Stap 1 – Start met een zoekwoordenonderzoek

Hoe word je gevonden en waar wil je op gevonden worden? Dan zijn de belangrijkste vragen voor je zoekwoordenonderzoek. Koffie is een algemeen zoekwoord, hoe staat het bijvoorbeeld met woorden als; gebrande koffiebonen of coffee to go. Wees dus specifiek en trek die bezoekers naar je specifieke productpagina’s.

Stap 2 – SEO teksten schrijven en optimaliseer foto’s en afbeeldingen

Steengoede content aangevuld met de juiste zoekwoorden is wat je nodig hebt op elke productpagina van je webshop. Overdrijf niet, het moet wel leesbaar blijven natuurlijk voor de klant. De content moet een mix zijn van informatie, inspiratie en een ‘call to action’ bevatten.

Het kost wat tijd maar leer jezelf gewoon aan om alle foto’s beschrijvingen te geven. Sommige mensen zoeken naar producten via afbeeldingen en dan is het wel zo fijn als dan ook jouw webshop wordt gevonden. Dus upload nooit foto’s met titels als ’DMC0034.jpeg’. Maar schrijf op wat je ziet, bijvoorbeeld: Arabica-koffieboon-DenHaag.

Stap 3 – Meta title en metadescription

Wij stipten het al even aan in de intro. Zorg voor goede titels en beschrijvingen. Dat is het eerste wat mensen zien als ze via Google zoeken naar een bepaald onderwerp. Van groot belang is dat elke pagina een unieke tekst bevat. Gebruik maximaal 70 tekens voor de titel en 210 tekens voor de metadescription.

Stap 4 – Zoekmachinevriendelijke URL’s

Ook de URL’s zijn van belang bij SEO. Zorg voor korte URL’s die de belangrijkste zoekwoorden bevatten. Dit maakt de website overzichtelijker en beter indexeerbaar voor zoekmachines. Lange URL’s die veel cijfers of leestekens bevatten kunnen bezoekers afschrikken. Een goede URL structuur voor een blog op je webwinkel is bijvoorbeeld: https://www.gratiswebshopbeginnen.nl/een-succesvolle-webshop-opstarten-hoe-ga-je-te-werk/

Bekijk je het liefste een video over vertrouwen van je webshop?

Stap 5 – Zet linkbuilding in

Als je website geheel geoptimaliseerd is volgens bovenstaande 4 stappen is het tijd om te gaan linkbuilden. Je wilt tenslotte een autoriteit worden op een bepaald gebied en dan is het fijn als andere websites jouw specifieke productpagina’s noemen en vooral ook naar toe linken. Voor het genereren van links vanaf andere websites (backlinks) naar een specifieke website, moet je zorgen dat de informatie gericht is op dat wat men wilt weten. Onthoud, kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Beter 1 goede link op een populaire en relevante website, dan 10 links op irrelevante websites. Onderzoek dus je eigen Domain en Page Authority en trustflow en die van je samenwerkingspartners.

  1. Ga op zoek naar websites die bij je passen en vraag om een link.
  2. Ga gastbloggen, waarbij een link naar jouw webwinkel geplaatst wordt.
  3. Verstuur persberichten met relevant nieuws.
  4. Wees actief op blogs, fora en social media. Reageer op updates en artikelen van anderen. Op blogs en fora kun je bij je reactie vaak je website invullen, waardoor elke reactie je een backlink oplevert.
  5. Verstuur (gepersonaliseerde) nieuwsbrieven.

En als je wat meer informatie wilt, kan je hieronder het e.e.a. lezen.

Author: https://brynvannuissenburg.nl

LBMedia: Wat wil Google precies met de SEO?

reacties op “SEO Stappenplan, 5 tips voor meer verkeer naar je webwinkel

Bryn

Door Bryn op 26-03-2018

Thanks! Handig ook die interne links, helpt met het zoeken!




Plaats een reactie